Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget

Tuesday, 22 July 2014

Rezeki : Allah Yang Pegang

Assalamualaikum…

Nabi Muhammad s.a.w. telah bersabda: “Tuhanmu telah berfirman: ‘Wahai anak Adam,sempatkanlah untuk beribadah kepadaKu, maka Aku akan penuhi hatimu dengan rasa kaya dan Aku akan penuhi kedua-dua tanganmu dengan rezeki. Wahai anak Adam, janganlah kamu menjauhi Aku, maka Aku akan memenuhi hatimu dengan kefakiran dan kedua-dua tanganmu dengan kesibukan’.”(H.R Imam Al-Hakim daripada Mu’aqqal bin Yassar r.a..

 

Alhamdulillah..syukur kerana telah dipertemukan dengan bisnes Shaklee…yang memang tak pernah terlintas di fikiran untuk saya lakukan sebelum ini..tapi saya telah dapat banyak kebaikan sejak bersama bisnes Shaklee..semuanya dengan izin Allah…

Apa yang saya nak kongsikan di sini..BERDOA lah selalu padaNya..rezeki yang datang pada kita Allah yang pegang..Allah telah aturkan siap-siap..tinggal kita untuk berusaha dan meminta hanya kepadaNya…begitu juga dalam Shaklee..mula-mula saya nak join..banyak persoalan yang sering bermain di kepala..

"boleh ke aku buat bisnes nie”.. 
"macam mana nak buat bisnes..xde modal.."
"pandai ke aku nak share kat orang lain..ilmu tentang produk zero.."
"Ramai yang dah buat Shaklee..ada ke peluang untuk aku ??? "

ok..adakah hanya dengan berdoa saja kita akan dapat apa yang kita nak??..sudah pasti jawapannya TIDAK…Kita perlu ada USAHA…kena cari CARA..kena gali ILMU..kena BELAJAR..kena BERKORBAN..kena BUAT sesuatu…kena usaha sedaya upaya..dan sebaik-baiknya pada masa yang sama..mohon pada Allah dan bertawakkal…Allah akan bagi petunjuk dan jalan pada kita..inshaAllah…rezeki akan tiba pada kita cepat atau lambat jer..

Bersama Shaklee juga saya selalu didedahkan dengan amalan rohani untuk dapatkan rezeki yang lebih..hampir setiap masa mentor saya tekankan amalan rohani nie..buat Solat Dhuha..buat Solat Sunat Tahajud..Zikir..Baca Al-Mathurat..amalkan Surah Al-Waqiah..sedekah dan amalan-amalan sunat yang lain..Sebabnya??? Jawapannya senang je..Sebab rezeki itu Allah yang pegang..jadi..minta lah hanya padaNya…bukan saja dapat rezeki yang melimpah ruah..tapi ketenangan jiwa yang abadi…

Dari pengalaman saya sendiri..solat Dhuha..jika diamalkan selalu…pintu rezeki akan terbuka luas..InshaAllah..kalau tak setiap hari..dua tiga hari memang akan ada customer yang order dari saya..sebab saya yakin akan rezeki dari Allah..kalau bukan serta merta..mungkin akan datang..percayalah..sebab tu Solat Dhuha juga dikatakan magnet rezeki dan Alhamdulillah..rezeki saya bersama Shaklee telah banyak membantu saya dan suami…Subhanallah..

Rezeki.. Allah yang pegang.
Minta dengan Dia dulu..
baru usaha yang selebihnya…

No comments:

Post a Comment