Khasiat Vivix Untuk Penyakit Kronik

18:31 0 Comments A+ a-

Seronok sangat baca pasal Vivix nie.. Banyak ilmu terma saintifik yang tak pernah dengar sebelum nie... Macam polifenol, resveratrol, muscadine grape dan macam-macam lagi… Apa yang paling teruja sangat apabila banyak testimoni vivix  telah membantu ramai pesakit kronik seperti kencing manis (diabetes), darah tinggi, jantung, kanser, strok, lumpuh dan sebagainya…

Tu belum termasuk lagi awet muda, jerawat atau sebarang masalah kesihatan yang dapat diatasi dengan Vivix…Dan yang pastinya dengan izin Allah…


Antara Kebaikan Vivix Shaklee

1) Menggalakan penuaan yg sihat – awet muda dan anti-penuaan.

2) Membantu mengelakan kanser – merencat sel kanser dari menjadi semakin serius.

3) Mengurangkan risiko penyakit jantung – melindungi jantung.

4) Mengurangkan kompilasi diabetes / kencing manis.

5) Meningkatkan kesihatan arthritis dan menyokong kesihatan sendi – melindungi saraf.

6) Mengurangkan insiden penyakit nyanyuk - merawat azhemeir.

7) Membantu merawat penyakit parkinson.

8) Membantu memulihkan penyakit strok - angin ahmar.

9) Meningkatkan kesihatan imum badan.

10) Menggalakan kesihatan keseluruhan.

Bagaimana Vivix Berfungsi?

Vivix mempunyai fungsi yang sangat bagus dalam  memperbaiki sel, menghapuskan radikal bebas dan memperbaiki DNA. Ia juga membantu meningkatkan tenaga sel dan membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.

1) Memperbaiki DNA

Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA. Salah satu puncanya adalah disebabkan oleh radikal bebas yang berada di dalam makanan dan alam sekitar kita. Contohnya dari asap rokok, pencemaran, cahaya matahari dan juga makanan-makanan yang menggunakan bahan pengawet (banyak lagi punca radikal bebas). Kerosakan DNA menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat.

Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita dan melambatkan proses tersebut.

Vivix sesuai diambil oleh mereka yang selesai menjalani rawatan pemulihan kanser, misalnya kimoterapi, bagi mengembalikan sel tubuhnya kepada keadaan asal.

2) Meningkatkan Tenaga Sel

Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3) Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi. 

Semakin tua, semakin kita rasa sakit sana sini, ingatan pun makin pudar. Vivix membantu mengembalikan keremajaan.


Jom kita lihat review dan testimoni daripada mereka yang telah menggunakannya.
Orang kata tak kenal maka tak cinta….Vivix bukan hanya untuk mereka yang berpenyakit tapi juga untuk kita semua bagi mengekalkan kesihatan…Jangan tunggu sakit baru nak makan… Kesihatan kita harus dijaga sebelum kita jatuh sakit lagi…. Orang kata prevention is better than cure . 

Beberapa Testimoni Mereka yang Pernah menggunakan Vivix Shaklee.







Harga pasaran Vivix ialah RM 475. Harga memang premium. Mahal? Apalah sangat RM 475  untuk kegunaan 1-2 bulan berbanding kos untuk pembedahan bypass jantung yang boleh mencecah RM 50,000 kan? Kalau nak jimat yang berganda-ganda, boleh dapatkan harga istimewa dengan menjadi ahli




Untuk order dan sebarang pertanyaan...
Hubungi saya segera:

Your Shaklee Independent Distributor

Salmiah Othman
 SMS | Call : 019-8769412
 Shaklee ID : 949800
 Email : salmiah80@gmail.com

Saya selalu berkongsi mengenai kebaikan supplemen Shaklee di Fan Page Mamaanisshop danFacebook saya juga, kalau sudi add la saya :)

Apa Itu Antioksidan ??

00:50 0 Comments A+ a-

Antioksidan ni sebenarnya adalah bahan kimia yang diperlukan oleh tubuh badan kita untuk meneutralkan radikal bebas. Kemudian antioksidan ni akan mencegah kerosakan yang ditimbulkan oleh radikal bebas terhadap sel normal, protein dan lemak. Radikal bebas ini pula adalah hasil sampingan daripada proses penjanaan tenaga oleh badan kita. 


Kiranya radikal bebas ini adalah perosak.. Antioksidan ini pula pelindung..Antioksidan akan melawan radikal bebas agar tubuh kita bebas penyakit. Bagaimana tu? 

Antioksidan menstabilkan radikal bebas dengan melengkapkan kekurangan elektron yang dimiliki radikal bebas, dan menghambat terjadinya reaksi berantai dari pembentukan radikal bebas. Radikal bebas juga menyebabkan kolesterol LDL menjadi lebih teruk dan menyebabkan kerosakan di merata tempat dalam tubuh kita. 

Radikal bebas ini jika terlalu banyak akan mendatangkan bahaya kepada tubuh badan kita. Faktor lain seperti merokok, minum arak, makanan berlemak, cahaya matahari, pendedahan kepada radiasi dan pencemaran persekitaran juga akan menghasilkan lebih banyak radikal bebas dalam badan.

Jadi sudah fahamkan mengapa penting sangat antioksidan ini kepada tubuh kita? Antioksidan la yang akan menghalang perbuatan radikal bebas ini daripada menyebabkan kerosakan kepada sel-sel tubuh badan kita yang menjadi PUNCA SEGALA PENYAKIT.

Cara-cara Menambahkan Sumber Antioksidan kepada Badan Kita

Ya memang antioksidan ini amat penting dan kita perlu sangat-sangat. Tapi malangnya tubuh kita Allah ciptakan tidak mampu untuk menghasilkan antioksidan sendiri. Kita mesti mendapatkannya melalui pemakanan. 

Bagi membantu meneutralkan radikal bebas dalam badan kita, kita kenalah makan pelbagai jenis antioksidan ini ya.  

Untuk melindungi tubuh badan kita daripada radikal bebas, badan kita memerlukan antioksidan seperti vitamin, mineral dan enzim yang dapat melindungi tubuh dan memperlahankan kemusnahan sel disebabkan pengoksidaan bagi memelihara kesihatan tubuh. 

Antara contoh antioksidan adalah Vitamin A, C dan E, lycopene, beta carotene dan beberapa lagi. Sebaik-baiknya kita perlu mendapatkan diet yang kaya dengan antioksidan dalam makanan bagi menjamin pelbagai zat berbanding nutrien khusus dalam satu-satu jenis suplemen. 

Jadi sebab itu la kita kena perbanyakkan makan buah, makan sayur dan mengelak makanan yang tidak sihat. Bukan saja lagi banyak kuantitinya. Tapi juga jenis-jenisnya. Lagi berbeza-beza warna sayur dan buah-buahan yang kita ambil pun lagi bagus. Allah pun menciptakan pelbagai jenis buah-buahan dan sayur-sayuran. Pelbagai warna, pelbagai bentuk, pelbagai jenis dan dengan pelbagai khasiat. Elok kita pelbagaikan apa yang kita makan supaya kita dapat memperoleh lebih banyak jenis antioksidan untuk badan kita. 

Para penyelidik antarabangsa telah membuat kajian ke atas lebih daripada 1,000 makanan untuk menentukan tahap kandungan antioksidan di dalamnya. Mendahului senarai ialah acaiberi, blueberi, blackberi, walnut, strawberi, cranberi, raspberi, elderberi, bunga cengkih kisar, delima dan anggur merah.


Kesemua makanan tadi mengandungi antioksidan dari jenis yang berbeza-beza..Jadi kalau anda ambil makanan yang kaya dengan antioksidan tertentu sahaja, ia tidak dapat membantu anda untuk kekal sihat. Anda perlu memakan beberapa jenis untuk mendapatkan pelbagai jenis antioksidan supaya dapat memberikan hasil yang diingini.

[Sumber: Harvard Heart Letter/Premium Health News Service/TMSI]

Cukupkah Antioksidan Kita?

Ada orang, tahap pendedahan kepada radikal bebas dan kerosakan ini lebih tinggi. Contohnya orang yang bekerja di luar, banyak pendedahan kepada asap kenderaan, jerebu dan pencemaran. 
Dan ada pula orang, diet pemakanannya tidak sempurna malahan dia tak dapat memperoleh antioksidan yang mencukupi untuk badannya.

Jadi apabila jumlah radikal bebas dalam tubuhnya lebih banyak daripada antioksidan yang diambil, maka badannya akanmudah terdedah kepada kerosakan yang menjadi punca penyakit, punca badan cepat letih, nampak cepat tua, gemuk dan lain-lain. 
Sebab itu lah, kita amat memerlukan makanan tambahan yang membekalkan antioksidan kepada badan kita terutamanya bagi kes-kes yang macam ni. 

Bagi mencukupkan zat-zat dan nutrien yang badan kita perlukan setiap hari, selain daripada memakan buah dan sayur, elok untuk kita tambahkan suplimen dalam rutin harian kita. Supaya badan kita tetap terus-menerus mendapat supply antioksidannya dengan mencukupi.

Faedah-faedah Antioksidan

Bila kita cukup mengambil antioksidan untuk badan kita, kita akan dapati yang kita tak mudah untuk dijangkiti selsema, tak mudah jatuh sakit, tak mudah demam, kita berasa lebih segar, wajah kita tak nampak kusam lagi dan kita pun akan berasa lebih cergas.

Semua ini berlaku kerana kita cukupkan sumber antioksidan yang badan kita perlukan. Asal ada radikal bebas yang datang nak menyerang sel-sel kita, kita dah standby antioksidan yang kita ambil hari-hari untuk melindungi sel dan tubuh badan kita. Maka terlindunglah kita daripada mudah jatuh sakit.

Inilah di antara langkah awal untuk kita elakkan penyakit-penyakit kronik daripada menimpa kita pada hari tua nanti. Jaga diri kita dari usia muda, cukupkan nutrien untuk badan kita, hasilnya kita juga yang akan rasai nikmat kesihatan itu. 
Itulah mengapa pentingnya kita perlu mengetahui kenapa kita perlukan antioksidan dalam diet seharian kita seperti Vitamin C, Vitamin A dan Vitamin E. 

Di dalam Shaklee, kita dapat memenuhi keperluan antioksidan ini daripada suplimen Carotomax (Vitamin A), Sustained Release Vitamin C Plus dan juga Vitamin E.



Vivix - Antioksidan Terhebat

Kalau nak tahu, suplemen terhebat dan paling kaya dengan antioksidan ini adalah Vivix. Vivix kaya dengan antioksidan daripada Muscadine Grape, European Elderberry, Purple Carrot dan juga Polygonum Cuspidatum. Semuanya adalah daripada sumber buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan yang memang RARE la. Jadi tak hairan la siapa yang ambil Vivix akan merasai perubahan yang begitu ketara dengan perubahan kesihatan yang lebih baik. InshaaAllah.


Boleh lihat kebaikan Vivix di sini

                                       Untuk order dan sebarang pertanyaan...

Hubungi :

Your Shaklee Independent Distributor
Salmiah Othman
 SMS | Call : 019-8769412
 Shaklee ID : 949800
 Email : salmiah80@gmail.com

Saya selalu berkongsi mengenai kebaikan supplemen Shaklee di Fan Page Mamaanisshop danFacebook saya juga, kalau sudi add la saya :)


Atasi Masalah Jerawat Yang Buat Kita Hilang Keyakinan Diri Dengan Set Jerawat Shaklee

19:57 0 Comments A+ a-

Siapa yang suka memiliki kulit berjerawat? Mesti semua nak kulit bebas jerawat..halus..mulus gebu..kan ?? Jerawat satu masalah kulit yang boleh menyebabkan kita kurang keyakinan diri terutamanya bagi kaum wanita..

Apabila naiknya jerawat kat muka ..mulalah kita cari ikhtiar untuk hilangkan jerawat.. ada yang pegi facial di salon atau klinik kecantikan ternama hingga membeli produk-produk untuk menghilangkan jerawat. Terdapat bermacam jenis produk di pasaran untuk menghilangkan jerawat namun jerawat masih sukar dikawal malah mungkin meninggalkan kesan parut jerawat...

Jom ketahui 3 punca utama masalah jerawat
1) Masalah Ketidakstabilan Hormon

Tahukah anda, 67.5 % individu yang berusia 15 sehingga 28 tahun mengalami ketidakstabilan hormon. Hormon yang tidak stabil akan menyebabkan hormon libido meningkat (hormon yang menyebabkan tumbuh jerawat). 

Peningkatan hormon libido akan menganggu proses penghasilan minyak pada kalenjar wajah dan menyebabkan aliran darah pada wajah tersumbat sehingga lemak pada lapisan kulit wajah tidak dapat dibuang sehingga terbentuknya jerawat.

2) Badan Banyak Toksin

Tahukah anda, toxin yang banyak dalam badan akan cuba keluar melalui liang-liang pori pada wajah dan badan manusia. Oleh itu, apabila badan banyak toksin, ia akan keluar dan menjadi jerawat. Sebab itulah ramai yang mempunyai jerawat pada bahagian belakang. Wajah apatah lagi...

3) Penghasilan Minyak Berlebihan Pada Wajah

Tahukah anda, minyak berlebihan pada wajah juga menjadi punca utama jerawat? Penghasilan minyak berlebihan akan bercampur dengan kotoran pada luar wajah menyebabkan ia sukar dibersihkan dan menjadi faktor pembentukan jerawat yang cepat?


Jom kita lihat dulu video ini..Puan Norfarizan yang mengalami masalah jerawat yang teruk di muka...



Antara produk yang diamalkan oleh Puan Norfarizan di atas adalah:


Vita E diperbuat daripada minyak soya organik dan minyak biji gandum, semua memang maklum kedua-duanya memang kaya dengan vitamin E. Ia juga mengandungi ekstrak d-alpha tocopheryl, d-alpha tocopherol serta digabung dengan 8 jenis vitamin E iaitu alpha, beta, gama, delta. Bukan nak kata kan, tapi sebab itu Vita E daripada Shaklee adalah vitamin E yang paling lengkap di pasaran.

Vita E juga mengandungi 10mg selenium semulajadi. Sebagaimana maklum, selenium berfungsi membantu tubuh kita menyerap Vita E di samping memelihara membran sel, sel darah merah dan tisu otot. Selenium juga membantu menyahtoksik secara semulajadi logam berat seperti raksa, kadmium dan mengukuhkan anti oksida, selain melindungi fungsi retina.

Pakar nutrisi menyarankan pengambilan Vita E dilengkapkan dengan vitamin ACE (A, C dan E) untuk menentang radikal bebas.


Vita C berfungsi untuk merawat jerawat dengan 2 cara utama:

Berfungsi sebagai antioksidan, Vita C melawan radikal bebas yang berbahaya dan mengurangkan keasidan dalam badan.

Untuk mengelakkan tindak balas radikal bebas ini yang membawa kepada jerawat, vitamin c boleh membantu menyerap radikal bebas sebelum ia merosakkan kulit.
Ini sekaligus melindungi dan menghalang pembentukan luka pada jerawat. Vita C juga menyumbang kepada sintesis kolagen.


Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah.

Collagen Powder shaklee bantu rawati kulit berjerawat
Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Terbukti dapat memperbaiki testur kulit wajah & menghilangkan kedutan selepas menggunakan selama 8 minggu (melalui ujian klinikal)


Gla Complex berfungsi dalam menghilangkan jerawat dan parut dengan berkesan tanpa kesan sampingan, antaranya:

Memperlahankan proses penuaan
Memberikan tone kepada uterus untuk kulit lebih muda
Membantu mengurangkan inflamasi kulit, masalah ekzema, alergi, kegatalan, kulit kering, memperbaiki bintik penuaan dan kurap.
Membetulkan hormon
Sangat sesuai untuk mereka yang memiliki kulit jerawat batu.


Selain aspek dalaman, untuk merawat jerawat perlulah juga menjaga luaran, iaitu kulit luaran kita. Ini kerana luaran inilah yang paling banyak terdedah kepada tekanan daripada luar seperti radikal bebas dan cahaya matahari.



Set Penjagaan Kulit Nutriwhite
Kandungan Vitamin C aktif yang terdapat di dalam NutriWhite berfungsi memutihkan dan melicinkan permukaan kulit agar lebih gebu dan bersinar. Nutriwhite dihasilkan khusus dan sesuai untuk orang Asia yang mempunyai kulit yang tidak sensitif dan berjerawat.


Testimoni-testimoni Masalah Jerawat dengan Set Shaklee







Alhamdulillah ramai yang dah rasa kesan baik daripada vitamin-vitamin Shaklee yang boleh membantu menyihatkan dan mencantikkan kulit...kesannya Kulit makin gebu, kulit makin cerah, tona kulit sekata, kulit makin lembut, parut hilang, kulit kusam dah takde, jerawat hilang dan banyak lagi. Kena sabar, konsisten dan disiplin amalkan vitamin inshaAllah memang akan nampak hasilnya...

Yang penting...vitamin Shaklee tidak memberi kesan mudarat, kesan jangka panjang dan selamat sebab bebas daripada bahan kimia bahaya! Kalau anda ada masalah macam mereka-mereka di atas...boleh lah mencuba set vitamin untuk masalah kulit berjerawat ataupun set kecantikan kulit di atas..:)



Untuk order dan sebarang pertanyaan...
Hubungi saya segera:

Your Shaklee Independent Distributor

Salmiah Othman
 SMS | Call : 019-8769412
 Shaklee ID : 949800
 Email : salmiah80@gmail.com

Saya selalu berkongsi mengenai kebaikan supplemen Shaklee di Fan Page Mamaanisshop danFacebook saya juga, kalau sudi add la saya :)

Kanser Payudara : Apa Itu? Simptom, Punca dan Rawatan

00:04 0 Comments A+ a-

Bila sebut je kanser payudara..membuatkan wanita-wanita rasa gerun dan takut..Mana tidaknya kanser payudara ini menjadi salah satu punca utama kematian bagi kaum wanita bukan saja di Malaysia malah di seluruh dunia….



Kanser payudara terjadi apabila sel normal payudara bertukar struktur dan merebak. Ia menjangkiti tisu dan bahagian lain yang berdekatan seperti kelenjar atau lobul, pembuluh darah, salur limfa dan nodus limfa. Kebiasaannya tumor terbentuk kerana pengumpulan sel abnormal. Kesemua jenis tisu di dalam payudara boleh membentuk kanser tetapi biasanya ia bermula di dalam kelenjar atau duktus.
 
Kanser payudara menyumbangkan peratus yang tertinggi bagi penyakit kanser di kalangan wanita. Kanser payudara berada di tangga kelima bagi kadar kematian akibat kanser dan merupakan penyumbang utama kematian akibat kanser di kalangan wanita. Di sepanjang hidupnya seseorang wanita mempunyai risiko mengidap kanser payudara sebanyak 1 dalam 8 dan kemungkinan meninggal dunia akibatnya adalah 1 dalam 28.


Pengkelasan Kanser Payudara

Kanser payudara dikelaskan mengikut beberapa faktor seperti kanser lain. Faktor yang biasa diambilkira ialah tisu punca, lokasi tumor atau tisu punca, jenis tisu atau histologi, gred tumor, peringkat tumor, kemunculan dan aktiviti tumor, status nodus dan perebakan. 

Mula-mula sel bertukar struktur tetapi berada di lokasi asal di dalam duktus atau membran basemen lobul. Kemudian berlaku mitosis (penduan sel) dan metastasis (perebakan) melalui membran basemen dan bergerak ke kawasan terpencil di dalam badan.

Simptom atau Tanda-tanda Kanser Payudara

Pembentukan gumpulan merupakan tanda atau simptom biasa yang kekal untuk jangka masa yang panjang. Kemungkinan nodul asimptomatik akan muncul sebelum tanda-tanda atau simptom lain timbul. 

Sakit payudara atau mastodinia atau sakit pada gumpulan merupakan satu lagi tanda kanser payudara di peringkat awal. Kemudian tanda-tanda radang seperti sakit, panas, kemerahan atau bengkak akan berlaku jika salur limfa kecil di dalam kulit dan pembuluh limfatik diserang oleh tisu abnormal. 

Kulit akan mempunyai tekstur kupasan oren yang juga dirujuk sebagai “peau d’orange”.

Tanda-tanda lain mungkin terjadi gumpulan di payudara atau di ketiak. 

Rupa payudara juga akan bertukar melalui penebalan atau pertambahan saiz dan bentuk. Kulit payudara mungkin kelihatan seperti lekuk atau membentuk rabung. Puting mungkin terpusing ke dalam, menjadi merah atau bersisik atau mempunyai lelehan yang abnormal. 

Apabila ia merebak ke kawasan lain, akan menjelma tanda-tanda seperti demam, seram sejuk, sakit tulang dan sendi, sakit kuning, simptom neurologi dan curahan (efusi) pleura. Masalahnya adalah tanda-tanda awal kanser payudara mungkin tidak kelihatan, justeru kaum wanita perlu mengambil inisiatif membuat diagnosis dengan memeriksa sendiri payudara dan juga menjalani ujian payudara setiap tahun.

Punca Kanser Payudara

Setakat ini tiada siapa yang benar-benar pasti apa punca kanser payudara. Antara faktor yang sering dikaitkan dengan kanser payudara termasuk sejarah kanser dalam keluarga, umur, genetik, pil perancang keluarga, berat berlebihan dan gaya hidup kurang aktif

Menurut Dr. Joseph Mercola, antara punca utama kanser payudara adalah kekurangan nutrien dan pendedahan kepada pencemaran alam sekitar. Institut Penyelidikan Kanser Amerika menganggarkan bahawa kira-kira 40 peratus daripada kes kanser payudara di Amerika boleh dicegah jika orang ramai membuat pilihan gaya hidup yang lebih bijak.

Peringkat Kanser Payudara

Untuk mendiagnosis kanser payudara, pemerhatian dibuat melalui mamografi atau MRI payudara. Peringkat kanser payudara ditentukan mengikut sifat sel atau tahap pembiakan (proliferasi).

Peringkat 0 atau tumor kanser di tempat asalnya (karsinoma in situ) dikira sebagai risiko kanser payudara tanpa kehadiran penyakit itu sendiri. Karsinoma lobular in situ atau LCIS adalah merujuk kepada pengalas sel abnormal di dalam kelenjar payudara. Karsinoma duktal insitu atau DCIS adalah merujuk kepada pengalas sel abnormal di dalam duktus payudara.

Peringkat I merujuk kepada kanser payudara pada peringkat awal di mana ukuran melintang tumor kurang dari 2 sentimeter dan belum lagi merebak. 

Peringkat II juga merujuk kepada kanser payudara pada peringkat di mana ukuran tumor adalah antara 2 hingga 5 sentimeter; atau lebih dari 5 sentimeter tetapi belum merebak; atau kurang dari 2 sentimeter tetapi telah merebak ke nodus limfa ketiak.

Peringkat III ialah di mana ukuran melintang tumor telah meningkat ke 5 sentimeter dan telah merebak ke nodus limfa ketiak; atau telah merebak dengan banyaknya ke nodus limfa ketiak; atau telah merebak ke nodus limfa terpencil di dalam tulang selangka atau tulang dada.

Peringkat IV merujuk kepada situasi di mana kanser payudara telah merebak ke kawasan di luar kawasan dada.

Kaedah dan Pilihan Rawatan

Rawatan bergantung kepada ciri-ciri atau kelas kanser payudara. Berbincanglah dengan doktor anda untuk pilihan rawatan yang sesuai dengan anda atau pesakit berkenaan. Pilihan rawatan umum untuk kanser payudara adalah pembedahan, terapi radiasi, kemoterapi, terapi hormon dan terapi sasaran.

Sebelum membuat apa-apa keputusan mengenai pilihan rawatan, pastikan keputusan biopsi diteliti dahulu oleh pakar yang berpengalaman dan mempunyai pengetahuan luas tentang kanser payudara.

Terdapat juga rawatan alternatif seperti penggunaan dos tinggi vitamin D dan mengambil makanan yang mempunyai nutrien tertentu. Ada juga yang menggunakan homoeopathy sebagai rawatan alternatif…

(credit to www.kesihatan.biz)

Pesakit juga boleh mengambil ikhtiar sihat dengan mengambil suplemen atau vitamin Shaklee iaitu Vivix Shaklee, Nutriferon Shaklee, Vitalea, Ostematrik dan juga Sustained Release Vita-C.

Jom baca testimoni ini : 

Pada Oktober 2006, saya telah disahkan menghidap Kanser Payudara. Menjalani pembedahan membuang benjolan payudara sebanyak 2 kali dan telah menjalani kemoterapi, terapi biologi (herceptin), radiasi dan histerektomi. Setelah selesai menjalani kemoterapi, saya mula mengambil Nutriferon Shaklee, Vitalea, Ostematrix dan Sustained Release Vita-C dan VIVIX bermula 6 bulan sebelum pemeriksaan susulan terakhir saya. Ketua Pakar Pembedahan Onkologi di Breast Department, Moffitt Cancer Center, Tampa Florida mengatakan hasil ujian darah saya sangat baik!

Saya bertanya jika saya ada kemungkinan untuk pulih sepenuhnya dari kanser payudara ini. Doktor kata ‘tidak’ namun terdapat satu bahan yang didapati untuk mengubati kanser payudara. Mereka berpendapat bahan ini akan mencegah berulangnya kanser payudara dan juga kanser prostat. Moffitt baru sahaja tersenarai sebagai penerima geran satu juta dolar bagi percubaan klinikal bahan ini.

Bila saya bertanya “Apakah bahan itu?”, doktor menjawab ia adalah RESVERATROL. Saya terus menjawab saya telah mengambil Shaklee Vivix (Resveratrol) selama 6 bulan. Doktor kelihatan sangat terkejut dan berkata “Awak adalah orang pertama yang saya lihat mempunyai kesan yang sangat bagus dengan resveratrol. Saya akan meminta awak untuk terlibat dalam ujikaji”.

Sekiranya geran diluluskan saya sangat teruja dapat membantu Susan B. Komen Foundation dalam kajian ini. Pengambilan VIVIX, Nutriferon dan suplemen lain telah menghilangkan ketakutan saya terhadap kanser dan mencegah berulangnya dari berlaku kanser.

Barbara W, Seminole, FL 9/17/2009




Alhamdulillah...dengan vivix..Nutriferon dan beberapa suplemen shaklee yang lain, ianya membantu Barbara pulih dari penyakit kanser yang dihadapinya...

Lagi testimoni Vivix untuk kanser payudara 




Jika ada di kalangan kawan-kawan atau saudara mara korang yang sedang berjuang melawan penyakit ini korang boleh cadangkan kepada mereka Vivix tonik ajaib ini. Mudah-mudahan dapat membantu mereka tersenyum dan hidup lebih gembira…

Dapatkan VIVIX sekarang…Usah ditangguh2 lagi.. Sel-sel kanser semakin pantas merebak… Apalah sangat nilai sebotol VIVIX yang harganya tak sampai pun RM500 berbanding kos merawat penyakit kanser yang lebih tinggi dari RM500… 

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=5a2756a3cb9cde852cad3c97e120b656


Untuk order dan sebarang pertanyaan...
Hubungi saya segera:

Your Shaklee Independent Distributor

Salmiah Othman
 SMS | Call : 019-8769412
 Shaklee ID : 949800
 Email : salmiah80@gmail.com

Saya selalu berkongsi mengenai kebaikan supplemen Shaklee di Fan Page Mamaanisshop danFacebook saya juga, kalau sudi add la saya :)