Don't Forget To Join US Our Community
×
bloggerWidget

Sunday, 18 December 2016

Dah Makan Sayur Tak Perlu Ambil Suplemen

"Saya sihat..saya tak perlu makan suplemen setiap hari "..
"Tak perlulah makan suplemen-suplemen ni..makan sayur-sayuran & buah-buahan tu pun dah cukup..ada vitamin jugak.."



Biasa dengar kan kata-kata di atas ?? 
Nak ambil suplemen @ tak adalah pilihan kita sendiri...Tapiii...!!!

Saya nak share di sini..dalam keadaan tertentu.. tubuh kita memerlukan jumlah vitamin yang lebih tinggi dari pengambilan makanan kita seharian...Contohnya kuantiti vitamin E dan Vitamin C yang kita perolehi dari makanan seharian..tidak mencukupi untuk membantu tubuh kita terhadap penyakit dan melindungi sistem imun badan kita...

Dan disebabkan kekurangan nutrisi dan kurangnya keperluan vitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh kita setiap hari kita mudah rasa letih..mengantuk..tak bermaya..
Sebab tu walaupun kita rasa dah cukup vitamin dengan makan buah & sayur2..tapi kita perlu top up dengan pengambilan suplemen juga..

Kita tak tau sayuran yg diambil mungkin terjejas @ tercemar kerana disembur racun perosak..
Penggunaan racun perosak secara berlebihan kepada tanaman mendatangkan kesan bahaya kepada sayur-sayuran yang kita makan...

Kebanyakkan sayuran d pasaran kini ditanam secara bukan organik dan menggunakan racun perosak yang merbahaya..semburan menggunakan bahan kimia bagi mengekalkan kesegaran sayur-sayuran...kita digalakkan memilih sayuran yg ditanam secara organik kerana penanaman secara organik lebih selamat dan terjamin kualitinya walaupun harganya lebih mahal berbanding sayur-sayuran lain di pasaran...


Cek kebaikan sayur organik :

1) Gizi yg lebih tinggi

Mengikut kajian dan penelitian saintis dari Eropah..buah-buahan dan sayur-sayuran organik memiliki 50% lebih banyak antioksida yang berupaya menurunkan risiko kanser dan penyakit jantung...Pengambilan makanan organik juga mampu meningkatkan sistem imunisasi di samping membuatkan tidur lebih lena.

2) Rasanya Yang Lebih Lazat

Sayur-sayuran organik memiliki rasa yang lebih enak daripada sayur bukan organik...
Saya juga penggemar sayur...tapi dalam masa yang sama sy tetap juga makan suplemen...saya ambil suplemen shaklee..sebabnya bila kita makan suplemen seperti vitamin C..nutriferon & B complex dapat meningkatkan tahap kesihatan..tingkatkan sistem imun & sukar dijangkiti penyakit...

Pengambilan suplemen juga dapat membantu mencegah tubuh kita dari pelbagai penyakit kritikal & sekaligus membantu untuk menghindari penyakit merbahaya seperti sakit jantung.. kanser..diabetis...arthritis dan sebagainya...

Jadi..
Sayur kena makan..
Supplemen pun kena ambil...

Sebabnya belum tentu kita mampu konsisten makan sayur hari2 dengan kuantiti yang cukup.. & belum tentu sayur yang kita makan tu organik...

Pilih vitamin shaklee..semulajadi..selamat..
Berminat mencuba vitamin shaklee ??

 

Hubungi saya segera:
Your Shaklee Independent Distributor
Salmiah Othman
 SMS | Call : 019-8769412
 Shaklee ID : 949800
 Email : salmiah80@gmail.com
Saya selalu berkongsi mengenai kebaikan supplemen Shaklee di Fan Page Mamaanisshop danFacebook saya juga, kalau sudi add la saya :)


No comments:

Post a Comment